{عشق و ازدواج}

نکته ها ی مهم در زندگی زناشویی

{عشق و ازدواج}

نکته ها ی مهم در زندگی زناشویی

راز دوام در ازدواج چیست؟

ازدواج کردن هنر نیست .. تازه اول کار هست!  


(این رو خیلی ها یادشون میره)


به جای اینکه به کسی تبریک گفت باید گفت "موفق باشی!"



اگه در زمان ازدواج دو طرف حاظر نیستن که وقت بذارن برای هم و برای نیاز های همدیگه

و اینکه از خودشون بزنن برای همدیگه

و معاشرت داشته باشن در هنگام نیاز

و درد و دل نکنن

و ....


... برای همین هست که 50 درصد ازدواج ها به طلاق کشیده میشه!




این رو باید دونست که بعد از ازدواج احتمالا روزهایی میرسه که شما از همسرتون و یا همسرتون از شما خسته میشه . روزایی که شاید همه چی یکنواخت بشه . و فرد زرنگ که وارد ازدواج میشه میدونه همچین روزی میرسه و دست روی دست نمیذاره که اون روز برسه . بلکه همیشه مواظب هست اون روز نرسه و اگه اون روز رسید، حتما به راه حل ها فکر میکنه . 



هر روز باید آدم از خودش بپرسه "امروز چه کار بکنم برای همسرم که از من خوشحال باشه؟" هر روز باید یه دلیل تازه و جدید داد به طرف (یا حتی مداومت داشت به یه رفتار مثبت که دارین) که برای چی با شما حاظر شده بقیه ی زندگی ش رو بگذرونه



معنای ازدواج

"ازدواج درباره ی خوشحال بودن نیست . ازدواج یعنی عصبانیت، دعوا، ناراحتی، و با هم کنار نیومدن و هنوز با اون نفر موندن و جدا نشدن با اینکه روز خوبی نداریم"

 

گفته ای از قاضی Lynn Toler




- البته این رو بگم که اگه خطر فیزیکی شدن و کتک هست، بهتر هست آدم خودش رو کنار ببره از اون ازدواج و رابطه . هیچ کس حق ش نیست که اونطور باهاش رفتار بشه . هیچ کس! 


- ازدواج خوبی های خودش رو هم داره، اما نیابد با کسی ازدواج کرد به امید خوشحال بودن و خوشی و خوش گذرونی :| چون ازدواج کردن تازه اول کاره! 


چگونه جذاب باشیم برای جنس مخالف؟ (همسریابی)

خجالت نکشین . سعی کنین این سوال رو از ته دل جواب بدین . بدون تعارف داشتن با خودتون! 

سوال اینه: "آیا حاظری با خودت ازدواج میکنی؟"


خوب حالا یه مداد و ورق بردارین . بنویسین در مرد یا زن آینده تون چیه چیزایی براتون مهمه . نه از لحاظ فیزیکی و قیافه اما!  فقط از لحاظ رفتاری که مثلا دوست دارین با شما چطور رفتار کنه؟ با خانواده تون چطور رفتار کنه و با دوستاتون؟  چه استاندارد هایی دارین براش؟ 


مثلا چقدر دوست دارین که سعی کنن به خانواده تون نزدیک بشن؟ دوست دارین چقدر دست و دلباز باشن و با ادب با خانواده و دوستانتون؟ آیا این نفر برای شما در رو همیشه باز میکنه؟ برای شما خرج میکنه؟ همیشه از خودش میزنه که به شما برسه؟ استانداردتون چیه که چطور به شما محبت کنه؟ برای شما وقت بذاره؟ چیز های جدید یاد بگیره برای شما؟ طرز فکرشون رو آپ دیت کنن برای شما؟ طرز زندگی شون رو برای شما عوض کنن؟ اگه شما اشتاه کردین، دوست دارین با شما چه رفتاری داشته باشه؟ ببخشه شما رو؟ بهتون محبت کنه بعد از بخشش؟ یا هی به روتون بیاره؟ و حتی اگه اون اشتباهی کرد، شما دوست دارین اون چی کار کنه؟ چطور معذرت خواهی کنه؟ 

استانداردهای شما چی هست برای همه ی این سوال ها در طرفی که دوست دارین باهاش ازدواج کنین ؟ 


تمام این سوال ها رو روی ورق تون جواب بدین .. و خیلی از ته دل جواب بدین . میتونین 5 صفحه یا بیشتر بنویسین! 






حالا که جواب این ها رو نوشتین درباره ی ارزهاشون در طرف مقابل . یه نگاه بهش بندازین . و از خودتون بپرسین "من چقدر این ارزش ها و استانداردها رو در خودم دیدم و تمرین میکنم؟ اگه این ارزش هایی هستن که از طرف مقابل میخوام، من خودم چقدر به این ها توجه دارم؟"


چرا این مهمه؟ این چیزایی که نوشتین در جواب این سوال ها، چیزهایی هستن که توضیح میده شما دوست دارین شوهر یا زن ایده آل تون چطوری باشه. نفری که بتونین تا آخر عمر باهاش زندگی کنین . و این نکاتی که نوشتین دقیقا میتونه شما رو زیبا کنه به عنوان یه زن یا شوهر . 


با دیدن این لیستی که نوشتین میبینین شخصی که الان هستین و شخصی که دوست دارین طرف مقابل تون باشه چقدر با هم فرق میکنه . و اینجا هست که میدونین باید چطور روی خودتون کار کنین . کجاها هست که کمی تقویت میخواد تا مثل کسی بشین که توی لیستتون نوشتین . 

جذاب بودن هنرش اینکه ، بیشتر شبیه اونی باشیم که دوست داریم همسر آینده مون باشه! همین! 


اگه برای زندگی تون قانون هایی گذاشتین که طرف مقابل بایه عمل کنه، باید اول از همه خودتون حاضر باشین و نشون بدین که اون قانون ها رو زیر پا نمیذارین و به تک تک شون عمل میکنین . 


بعد از نوشتن این لیست .. حالا میدونین چقدر کارهای زیادی هست که باید روش کار کنین!!!!! و هر روز باید روی این کار کرد! و یادمون نره که منافق نباشیم و از کسی انتظاری نداشته باشیم که خودمون بهش عمل نمیکنیم و زیرش میزنیم . 



حالا بگین .. آیا حاضرین با خودتون ازدواج کنین؟ :)