{عشق و ازدواج}

نکته ها ی مهم در زندگی زناشویی

{عشق و ازدواج}

نکته ها ی مهم در زندگی زناشویی

پنج راه برای جلوگیری از دعوا + آداب دعوا کردن

اگه یه چیزی باشه که همه ازش بدمون میاد، دعوا هست! دعوا هم خیلی وقت میگیره و هم هیچ سودی نداره . رک حرف زدن لازم هست در ازدواج اما باید با احترام باشه و تبدیل به دعوا نشه. 




1. مطمن باشین میدونین دعوا سر چی هست.


خیلی وقتا شده سر چیزهای مسخره ناراحت میشیم. مثلا با صدای بلند داد میکشیم "چرا نامه ها رو از صندوق پستی نیاوردی؟!!!!!" وقتی که به چیزهای کوچیک گیر میدیم، باید ببینیم دلیل ش چیه . حتما از یه جای دیگه دلمون پر هست و میخواییم اینطوری خودمون رو خالی کنیم. خیلی مهمه ببینیم چی داره بهمون استرس میده: کار زیادی، عقب انداختن کارهای مهم و غیره. اگه دلیل اصلی رو پیدا کنیم و روی اون کار کنیم بیشتر منفعت داره.



2. حرفاتون رو نریزید تو دلتون! بهش بگین!


هیچ سودی نداره که آدم عصبانییت خودش رو فرو ببره و هیچی نگه وقتی که ناراحته.  چون بعدش همسرتون به کارش ادامه میده و وافعا فکر میکنه که شما "خوشحال" هستین و هیچ شکایتی ندارین.  وقتی که اینطوری احساساتون رو ندیده میگیرین، تبدیل میشه به بمب که یوهو منفجر میشین!  پس خیلی مهم هست که در همون لحظه که داره کار اشتباه انجام میده بهش تذکر بدین و درباره ش صحبت کنین و صبر نکنید. 



3. همدلی کنین


آیا همسرتون مشکلاتی بین دوستاش یا خانواده ش داره؟ آیا زیر فشار کاری هست؟ آیا تازگی مریض شده؟ مهم هست که وقتی همسرتون زیر فشار استرس هست بیشتر حساس باشین به احساساتش. چون خیلی دعواها این وقت ها اتفاق می افته و هیچ دلیل قانع کننده ای هم براشون وجود نداره . به این معنی نیست که حرف های مهم و مشکلات مهم رو با هم در میون نذارین. فقط باید بدونین که اون الان حساس تر هست و بیشتر باید مواظب جمله بندی و لحن صحبتتون باشین . 



4. آیا این دعوا ارزشش رو داره؟


خیلی مهمه که وقتی یه دعوا و جر و بحث خیلی داغ دارین، یه دقیقه خودتون رو جدا کنین و بپرسین آیا زندگی تون ارزش این دعوا رو داره؟ آیا ارزش این رو داره که آرامش رو از دلاتون برای چند روز بگیره؟ و آیا تا پنج سال دیگه این بحث، چیزی هست که مهم باشه . بعضی دعوا ها اما مهم هست و خیلی سود دارند وقتی که تموم میشن و میتونه رابطه تون رو خیلی بهتر بکنه . 



آداب دعوا کردن: 

فقط مطمن باشین که در دعوا، حرف های زشت نزنید که بعدا پشیمون بشین و بخوایین درباره ش توضیح بدین، لحن صبحت کردنتون درست باشه، کینه ای صحبت نکین، وسط حرف طرف مقابل پا برهنه راه نرین و نشون بدین که تمام حواستون به طرف هست و حرفش برای شما مهم هست . و اگه وسط دعوا فهمیدین که اشتباه از شماست، معذرت خواهی کنین. و مهم تر از همه، در آخر دعوا یه برنامه بریزین که دو طرفتون خوشحال باشین و برنده باشین ... و آشتی یادتون نره :) 


گدایی


عشق زوری نیست . عشق رو نباید گدایی کرد . هیچ ازدواجی با عشق گدایی شده و زوری، آخر و عاقبت نداره . 


سرمایه گذاری


برای کسی سرمایه گذاری نکنین (وقت و پول و عشق و ...) فقط به خاطر اینکه دوستش دارین!  باید برای

کسی سرمایه گذاری کنین این چیزا رو که برای شما سرمایه گذاری میکنه :)