{عشق و ازدواج}

نکته ها ی مهم در زندگی زناشویی

{عشق و ازدواج}

نکته ها ی مهم در زندگی زناشویی

رمانتیک بودن چیست؟

به نظر شخصی من، رمانتیک بودم توی گل کادو گرفتن نیست . یعنی کادو گرفتن و این چیزا هم خیلی لازمه توی ازدواج . اما به نظر من رمانتیک بودن یعنی سعی کردن در ازدواج. یعنی .. بعد از یه عالمه دعوا، هنوز حاظر باشی روی ازدواجت کار کنی و به طرف مقابل نشون بدی که زندگی کردن باهاش، برات مهمه :)  و هر روز با یه دلیل جدید، بهش نشون بدی که دوستش داری.  یعنی صبح که بیدار میشی فقط تو ذهنت باشه که "چطور بهش نشون بدم که دوستش دارم امروز؟"  و اینکه نخواد به دیروزت فک کنی برای 20 دقیقه تا یادت بیفته که برای تو چه کار کرد. . . رمانتیک بودن به نظرم یعنی همین :) 

و مهم تر از همه اینکه دو طرفه باشه! 

آیا داره به من خیانت میکنه؟

اول از همه اینکه، اگه دیدین یه مردی از زن/دوس دخترش برای چند دقیقه جدا شده و اومده با شما داره شماره ی تلفن ش رو میده ... اون واقعا یه هشدار بزرگ هست . چون مطمن باشین وقتی که با شما هم هست، دوبازه شماره ش رو به یه نفر دیگه میده . 

همه این کار رو نمیکنند اما خوب اتفاق می افته . و اگه با اون طرف بودین، باید بیشتر توجه داشته باشین .  و مثلا اگه مردی با زنی ازدواج میکنه که با همه با عشوه صحبت میکنه، باید به این نکته توجه کنه و بدونه که الان اون جزیی از زندگی ش هست . 


خیانت کردن فقط از طرف مردها نیست، زن ها هم هستند که خیانت میکنند . و یه چیزی هست که در تمام دنیا اتفاق می افته.


وقتی که ما وارد یه رابطه میشیم و در فکرمون این هست که "مردها/زنها خیانتکار هستند" کم کم همون آدم ها رو به سمت خودمون جمع میکنیم . و تمام وقت توی ذهنمون دنبال مدرک هستیم که نشون بدیم که داره خیانت میکنه . 


و حالا جای ترسناکش اونجا هست که به مردی شک کنیم که اصلا اهل خیانت کردن نیست . اونم دیگه خودش رو کم کم خیانتکار میبینه . و کم کم احساس نا امیدی میکنه که هر کاری انجام بده، برای زن ش کمه! و نمیتونه زن ش رو قانع کنه که خیانتکار نیست . . . و بعد از یه مدت که ببینین هیش کس به اونا اعتماد نمیکنن، دیگه بیخیال میشن! دیگه سعی نمیکنن که بهتر بشن چون میدونن دلیلی وجود نداره!


مثلا اگه مردم به شما میگن "شما خیلی خنده داری" سعی نمیکنین که بیشتر خنده دار باشین و جک تعریف کنین؟ معلومه که آره :) شخصیت آدما هم همینطوری درست میشه . اگه یه مردی دارین که آدم مهربونی هست، بهش بگین "من خیلی ازت خوشم میاد و ممنونم که انقدر مهربونی" . حالا اون هم دوست داره بیشتر نشون بده که مهربونه . و برعکس! اگه به یکی هی بگین "تو خیانتکاری!" اونم کم کم باورش میشه  و نا امید میشه . 


وقتی که با مرد یا زنی هستین، بدونین که اون طرف میتونه خیانت کنه! چه شما اجازه بدین و چه اجازه ندین! اون در کنترل شما نیست که زات ش رو عوض کنین . اما کاری که شما میتونین بکنین این هست که میتونین روش تاثیر بذارین . اگه میبینین که مرد یا زن تون خیلی با وفا هست، و بیشتر وقت بذارین روی اینکه بهش بفهمونین که شما خوشحالین که اون، این اخلاق رو داره، مطمن باشین خیلی رفتارش رو ناخداگاه عوض خواهین کرد. 


اما! اگه با یه مردی هستین که کلا همیـــــــــــشه خیانت میکنه چپ و راست، این تکنیک هیچ کاری نمیکنه و تاثیری نداره . 



در آخر، خیلی مهم هست که رابطه رو درست شروع کنین و از اول به طرف برچسب خیانت و بی وفایی و بی مهری رو نزنین . و رابطه رو سالم و درست شروع کنین :)



چگونه عشق خانومتون رو به دست بیارید ؟

1. سرش منت نذارین که پول خونه و زندگی ش رو میدین . تمام رزق و روزی دست خداست نه دست شما


2. بهش احساس آرامش بدین و از طلاق دادن نترسونینش


3. دست و دلباز باشین براش


4. براش لباس های قشنگ بپوشین و عطر های خوشبو بزنین 


5. با اسمهایی صداش بزنین که خوشش میاد و دوست داره 


6. تشویق ش کنین که رابطه ش رو با خانواده ش بهتر بکنه 


7. جلوی خانواده ی خودش و خانواده ی خودتون، ازش تعریف کنین 


8. بعضی وقتا که زندگی تون یکنواخت شده، سورپرایزش کنین! 


9. در دوران حاملگی باهاش بیشتر صبور باشین


10. بهش کمک کنین که عاشق خانواده تون بشه، اما زورش نکنین


11. بهش بگین و بفهمونین که اون تنها نفری هست که شما حاظر هستین تا آخر عمر باهاش زندگی کنین 


12. گذشته ها رو بسپرین به دست خدا، به گذشته هاش توجه نکین و برنگردین 


13. اگه اتفاقات کوچک ناخوشایندی بین تون می افته، نادیده نگیرین و روش کار کنین که بزرگتر نشن


14. احترام بذارین بهش اگه حس و حال نزدیکی کردن رو نداره 



*این مقاله رو توی یکی از سایت های مسلمون ها خوندم و گفتم بذارمش اینجا :)